دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

استفاده صحیح از سمعک

  1. سمعک هرگز شنوایی شما را به حالت طبیعی بر نمی گرداند بلکه تنها با تقویت اصوات آرام، وضعیت شنوایی شما را بهبود می بخشد.  
  2. صبر داشته باشید تا به مرور زمان به استفاده از سمعک عادت کنید. هرچه ساعات بیشتری از روز از سمعکتان استفاده کنید، در مدت زمان کوتاه تری به آن عادت خواهید کرد.
  3. تمرین کنید که از سمعکتان در محیط های مختلفی استفاده کنید. اصوات تقویت شده در محیط های مختلف به صورت متفاوت با هم شنیده می شوند و شما باید آن ها را شناخته و به آن ها عادت کنید.
  4. به احتمال زیاد اعضای خانواده از شما حمایت کرده و شما را به استفاده از سمعک تشویق می کنند. پس سعی کنید مثبت اندیش باشید. همچنین برای امیدوارتر شدن به آینده می توانید با گروهی از افراد کم شنوا که با موفقیت از سمعک استفاده می کنند، ملاقات داشته باشید.
  5. پس از دریافت سمعک، فکر نکنید که دیگر نباید به شنوایی شناستان مراجعه کنید بلکه مجددا برای پیگیری به او مراجعه کنید. هزینه ای که بابت سمعک پرداخت می کنید، اغلب شامل قیمت سمعک به صورت خام و خدماتی است که شنوایی شناس به شما ارائه می کند. از جمله این خدمات این است که یک جلسه یا بیشتر پس از تجویز سمعک به شنوایی شناس مراجعه کرده و او در صورت لزوم تنظیمات سمعک را متناسب با نیازها و توصیفات شما از مدتی که از سمعک استفاده کرده اید، تغییر دهد.
  6. اگر به طور مرتب از سمعک استفاده کنید و به خوبی از آن مراقبت کنید، احتمال موفقیت شما در استفاده از آن بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، شنوایی شناس می تواند سمعک ها و سایر دستگاه های جدید با قیمت سمعک مناسب که وارد بازار می شوند را به شما معرفی کند و به شما کمک کند که وسیله مورد استفاده را بر حسب نیازهایتان تغییر دهید. در واقع هدف ما این است که شما به موقع سمعکی را داشته باشید که با آن راحت باشید و بدین ترتیب توانایی شنیدن و برقراری ارتباطتان تقویت شود.

منبع: استفاده صحیح از سمعک