دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

سمعک عینکی

چه کسانی می توانند از سمعک عینکی استفاده کنند؟

  • از آنجا که سمعک عینکی با انتقال استخوانی درون گوش قرار نمی گیرد، عموما برای افراد مبتلا به کم شنوایی انتقالی همراه با ضعف بینایی مناسب است. به عنوان مثال در صورت اترزی مجرای گوش این سمعک گزینه مناسبی است.  
  • در سالمندان که معمولا ضعف بینایی هم وجود دارد، این مدل می تواند انتخاب مناسبی باشد. چرا که گذاشتن و برداشتن این سمعک بسیار راحت است و در صورت ابتلا به مشکلات حرکتی فرد، برای استفاده از سمعک مشکلی نخواهد داشت.
  • اغلب سمعک عینکی برای افرادی با کاهش شنوایی ملایم تا متوسط تجویز می شود.
  • سمعک زیمنس نیز دارای انواع عینکی است.

سمعک عینکی چه مزایایی دارد؟

  1. سمعک در دسته عینک جایگذاری شده و بنابراین جلب توجه نمی کند. علی رغم این که اکثر افراد از عینک استفاده می کنند اما متاسفانه نسبت به سمعک واکنش خوبی نداشته و نگران قضاوت و دیدگاه منفی دیگران در مورد خود هستند. مدل عینکی به دلیل جاسازی شدن سمعک در دسته عینک چندان قابل رویت نیست.
  2. این سمعک عملکرد دوگانه دارد یعنی هم به بهبود شنوایی کمک می کند و هم بینایی. بنابراین گذاشتن و برداشتن آن برای فرد نسبتا راحت است و فرد مشکل تداخل سمعک و دسته عینک را نخواهد داشت.
  3. فریم های عینک در انواع مختلف در بازار موجود هستند. بنابراین افراد با سلیقه های مختلف می توانند از آن استفاده کنند.
  4. قیمت سمعک عینکی بسیار مناسب است.

سمعک عینکی چه معایبی دارد؟

مهم ترین عیب سمعک عینکی این است که سمعک و عینک باهم هستند. بنابراین در صورتی که سمعک فرد نیاز به تعمیر داشته باشد، در مدت تعمیر، فرد از عینک نیز محروم است و بالعکس اگر عینک نیاز به تعمیر داشته باشد، فرد مدتی از سمعک محروم می گردد.