دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

نکات مهم در رنگ آمیزی نمای ساختمان

اگر نمای بیرونی سازه شما نیاز به رنگ آمیزی و ترمیم دارد، می توانید با هنرکده راد تماس بگیرید تا ظاهری آراسته و زیبا را در نمای ساختمان خود ایجاد کنید. کارشناسان ما در محل مورد نظر شما حاضر می شوند و راهنمایی های لازم را برای نقاشی ساختمان  و نما به شما می دهند.  

قبل از شروع رنگ آمیزی نما باید چه اقداماتی انجام شود؟

کار بسیار مهمی که باید در ابتدا انجام شود، زیر سازی نما است. برای انجام این کار باید شستشوی نما انجام شود و تمامی گرد و غبار ها و چربی هایی که بر روی سطح وجود دارد از بین برود. بعد از نظافت کلی نوبت به از بین بردن ترک ها و شکاف ها می رسد که برای این منظور بتونه های مخصوصی وجود دارد که با به کارگیری آن ها می توان تمامی شکاف ها و ترک ها را پر کرد و از بین برد. بعد از انجام زیرسازی نوبت به نقاشی نما می رسد که باید با توجه به ساختار رنگ ها و ویژگی هایی که در ادامه از یک رنگ نما مورد انتظار است، رنگ مناسب انتخاب شود.

رنگ استفاده شده برای نما باید دارای چه ویژگی باشد؟

  1. رنگ هایی که برای نقاشی ساختمان نما مورد استفاده قرار می گیرند باید مناسب و مقاوم برای تمامی شرایط آب و هوایی باشند یعنی در برابر باد و باران و نور خورشید مقاومت کافی را داشته باشند. نباید به مرور چسبندگی خود را از نمای سازه از دست بدهند.
  2. ویژگی انعطاف پذیری باید در آن ها وجود داشته باشد و در برابر تنش های ساختمانی مقاوم باشد.
  3. رنگ به مرور نباید پوسته پوسته و متورم شود.