دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

بتونه کاری خانه های نو ساز

جهت رنگ آمیزی دیوار ها و سقف های خانه های نو ساز اولین کاری که انجام می شود گچ کاری دیوار ها است. وقتی کار گچ کاری به اتمام می رسد باید یک مدت زمانی را منتظر ماند تا کاملا خشک شوند و سپس تمامی دیوار ها و سقف ها با روغن زیر کاری شوند.  

بعد از طی مراحل بالا نوبت به بتونه کاری می رسد که این کار را می توان یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراحل طی شده در حین رنگ کردن یک سازه نام برد. قدم بعدی سمباده کشیدن سطوح می باشد و بدین منظور انجام می شود که سطحی کاملا یک دست و یکنواخت ایجاد شود.

بعد از انجام تمامی این کار ها باید تمامی سطوح یک مرتبه رنگ شوند و سپس مجدد کار بتونه کاری انجام شود که بعد از آن باید سه مرتبه دیگر تمامی دیوار ها و سقف ها نقاشی شوند، سپس قیمت نقاشی ساختمان که انجام داده اید را باید مشخص کرده و آن را آماده تحویل به مشتری کنید.

انواع بتونه چیست؟

دو نوع بتونه وجود دارد که از آن ها می توان حین نقاشی استفاده کرد:

  1. بتونه برای رنگ های پلاستیکی: مقداری از پودر مل به میزانی مناسب باید در داخل ظرف ریخته شود و سپس مقدار مناسبی آب به آن اضافه شده و به خوبی مخلوط شود تا یک دست شود.
  2. بتونه مخصوص رنگ های روغنی: در این شرایط برای ساخت از روغن الیف و پودر مل استفاده می شود که باید با یک دیگر مخلوط شوند. برای داشتن بتونه سفت تر می توانید از پودر مل بیشتری در آن استفاده کنید.

طرز استفاده از بتونه چگونه است؟

وقتی که بتونه را آماده کردید باید با استفاده از آن اقدام به پر کردن ترک ها، شیار ها و خرابی هایی که در سطح دیوار و سقف وجود دارد، نمایید. از کاردکی مخصوص استفاده کنید و کار را از سمت بالا به سمت پایین انجام دهید و تمامی ترک ها را به خوبی بپوشانید و سپس روی آن را سمباده بکشید.

اطلاع ازانجام  نقاشی ساختمان هنرکده راد و قیمت نقاشی ساختمان به دست نیرو های مجرب ما.