دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

دانستنی ها

مرجع معرفی برترین ها

اسپانیولت درب و پنجره

اسپانیولت از جمله مهم ترین و اصلی ترین یراق آلاتی است که در درب ها و پنجره ها وجود دارد. در ساخت اسپانیولت از آلیاژ های با کیفیت بالا استفاده می شود و دلیل تاکید بر کیفیت بالا این است که در اثر گذر زمان دچار فرسودگی نشود و بتواند عمر بیشتری داشته باشد.  

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشت این است که یراق آلات بی کیفیتی که استاندارد های لازم در آن ها رعایت نشده است اگر در درب ها و پنجره ها به کار گرفته شوند در اثر گذشت زمان و استفاده باعث شکسته شدن دستگیره می شوند و یا هرز شدن پیچ دستگیره را سبب خواهند شد که تمامی این عوامل باعث می شود که درب و پنجره ها نتوانند کارایی و عملکرد مناسب خود را داشته باشند و کاملا از کار افتاده شوند که شما را متحمل هزینه های اضافی خواهند کرد.

محل مناسب قرار گیری پیچ ها در قطعه اسپانیولت کجاست؟

بخشی که پیچ ها در قطعه اسپانیولت قرار می گیرند، بسیار حائز اهمیت است و باید مورد توجه سازندگان آن قرار گیرد. پیچ ها باید در فواصل ۳۰ سانتی متری از یک دیگر قرار داده شوند اما پیچ ها در سمت قطعه چرخ دنده باید فاصله کمتری از یک دیگر داشته باشند زیرا این کار سبب می شود که استحکام بیشتری ایجاد شود و اگر بر روی دستگیره فشاری وارد شد، اسپانیولت نتواند از پروفیل جدا شود. بنابراین تولید پروفیل آلومینیوم باید بسیار با کیفیت انجام شود.

اسپانیولت دارای چه انواعی است؟

اسپانیولت درب و پنجره در دو مدل وجود دارد:

  1. آلمانی.
  2. ترکی.